logo Xarxa International
Facebook Instagram Twitter Telegram YouTube

#IllegalPolicing: comunicat contra la infiltració policial als moviments socials

El Centre per la Defensa dels Drets Humans Irídia, el sindicat CGT i una vuitantena d'organitzacions socials donaven suport en una roda de premsa d'aquest dijous a les activistes querellades contra el policia infiltrat que utilitzava relacions sexoafectives.

EsquerraDiari.cat

divendres 17 de febrer de 2023
Facebook Twitter

Aquesta setmana 88 organitzacions han mostrat el seu suport a les cinc activistes que van denunciar la infiltració d’un agent de la Policia Nacional, amb el nom fictici de Daniel Hernández Pons, en moviments socials i sindicals, i fent servir les relacions sexoafectives com a forma d’iniciar el vincle de confiança.

En una roda de premsa el Centre per la Defensa dels Drets Humans Irídia i el sindicat CGT i una vuitantena d’entitats socials donaven suport aquest dijous a les activistes que han inicitat un procediment penal contra el policia infiltrat i el seu superior jeràrquic, i feien pública la denúncia per delictes d’abusos sexuals continuats, contra la integritat moral, descobriment i revelació de secrets i la vulneració de la llibertat d’associació.

Les organitzacions que donen suport confirmaven que l’espionatge estatal és una realitat a l’Estat espanyol, i destacaven els casos de l’ús del programa Pegasus i el coneixement de dos policies infiltrats més, destapats per La Directa, i que responen a les inicials J.E.G. i R.M.F.

No obstant, consideren que aquest cas "suposa un salt qualitatiu en la implementació d’estratègies policials repressives, per l’afectació dels drets individuals i col·lectius i l’impacte que genera en les persones directament afectades i en els mateixos moviments".

Amb tot, les organitzacions denunciaven que aquests fets no són un cas aïllat. N’és l’accionar recurrent i comú per part de Grande-Marlaska per a la persecució de la dissidència política i la protesta social. I remarcaven també que la infiltració d’agents de policia als moviments socials i polítics és una pràctica que també es fa servir en altres països, posant com a exemple el cas de Mark Kennedy, un agent encobert a Anglaterra que va mantenir relacions amb diverses dones, i que va vulnerar fins a cinc drets fonamentals, segons l’Investigatory Powers Tribunal.

Així mateix, per finalitzar la roda de premsa, les entitats van exigir l’assumpció de responsabilitats per part de l’Estat espanyol l’obertura d’una investigació independent, exhaustiva i efectiva, així com l’atur immediat de qualsevol altra operació policial de caràcter similar.

Facebook Twitter
El periodista Jesús Rodríguez seguirà fent periodisme "molest" per al Règim des de l'exili

El periodista Jesús Rodríguez seguirà fent periodisme "molest" per al Règim des de l’exili

Catalunya tindrà abans un govern d'extrema dreta que la independència